loading...

ای ار گوشت ، با ما بهترین باشید.

بازدید : 122

چگونه بدون آرایش زیبا به نظر برسیم؟

برای داشتن یک ظاهر طبیعی زیبا و به دور از مواد شیمیایی، شما باید از جنبه های اساسی رژیم غذایی، عادات روزانه، سبک زندگی و روال مراقبت از پوست خود آشنا باشید. اگر حتی یکی از این عناصر و روال را نادیده بگیرید و رعایت نکنید، اثرات منفی و نامطلوب ناگزیر بر سلامتی و ظاهر کلی شما منعکس خواهد شد. بیایید  باهم این نکات  اساسی را بررسی کنیم!

1-    رژیم غذایی درست
یک رژیم غذایی مغذی روشی عالی برای دستیابی به پوست سالم است. حتماً میوه و سبزیجات را به وعده ها و میان وعده های روزانه خود اضافه کنید. مصرف غذاهای سرشار از اسیدهای چرب امگا 3 مانند دانه کتان ، گردو و غذاهای غنی از ویتامین مانند پرتقال ، سیب زمینی شیرین و کدو تنبل ضروری است. همچنین غذاهایی که دارای پروتئین بالایی هستند مانند تخم مرغ، مرغ ، لوبیا ، عدس ، نخود و... یک رژیم غذایی سالم به خودی خود این کار را انجام می دهد تا شما را با در اختیار داشتن به آنچه در بدن نیاز دارد، سالم و زیبا نگه دارد.
2-    آب زیاد بنوشید
هر سیستم و عملکردی در بدن ما به آب متکی است. هر کجا که می روید، یک بطری آب با خود به همراه داشته باشید تا خود را در طول روز آبرسانی کنید. نوشیدن حداقل 8 لیوان آب به بیرون آمدن سموم از بدن کمک می کند و از این رو پوست شما نرم، شاداب و شفاف به نظر می رسد همچنین  مانع از ایجاد چین و چروک کمک می شود.
3-    خوب بخوابید
خواب خوب و با کیفیت  شبانه با چگونگی نگاه و احساس شما در طول روز در ارتباط است. بدن شما هنگام خواب خود را ترمیم می کند. دقیقاً همانطور که باید تلفن همراه خود را شارژ کنید ، بدن نیز باید خود را شارژ کند تا برای طول روز انرژی داشته باشد زیرا بی خوابی منجر به اضافه شدن فشار و ناکارآمدی می شود. 6-8 ساعت خواب با کیفیت برای شما کافیست که احساس خوبی داشته باشید و عالی به نظر برسید. با این کار دایره های تاریک  و مخوف زیر چشمان شما و روند پیری خود را کند خواهید کرد. پوست هنگام خواب باعث ایجاد کلاژن جدید می شود. اجازه ندهید که هیچ چیز در دنیا مانع از زیبایی شما شود.
4-    از مواد شیمیایی دوری کنید
از محصولاتی  زیبایی برای مو و پوست که حاوی پارابن  و سولفات هستند و ممکن است باعث تحریک پوست  یا موهای شما را خشک و شکننده کند، خوددار کنید. بهتر است به محصولاتی که حاوی مواد طبیعی هستند بپردازید.
5-    فعالیت بدنی داشته باشید

فعالیت بدنی مناسب هم برای سلامتی جسمی و هم از نظر روحی بسیار مهم است. انجام یوگا، دویدن، پیاده روی، شنا. و...
 از نظر علمی ثابت شده است که ورزش به نفع سلامت پوست بوده و روحیه را بهبود می بخشد. حداقل سه ساعت فعالیت بدنی در هفته باعث بهبود سلامتی شما می شود. گردش خون را بهبود می بخشد ، به خلاص شدن از شر سموم کمک می کند ، میزان اکسیژن تحویل یافته به پوست را افزایش می دهد ، تقویت آندروفین ها که استرس را کاهش می دهد، را تقویت می کند و تمام بدن از جمله پوست شما را آرام می کند! 
6-    روال مداوم مراقبت از پوست را فراموش نکنید
باید نوع پوست خود را بشناسید و روال مناسب مراقبت از پوستتان که برای شما مفید است  را پیدا کنید. روالی معمولی و دائمی مانند پاکسازی، تسکین دادن و مرطوب کردن برای هر پوستی ضروری است و نوع محصولاتی که برای پیروی از این روش استفاده می کنید کاملاً به نوع پوست شما بستگی دارد. یک روش معمول  صبح و شب را دنبال کنید با این روش  ما تضمین می کنیم که بهبود چشمگیری در ظاهر پوست خود خواهید دید. همچنین ، تحت هیچ شرایطی ، بدون تمیز کردن پوست به رختخواب نروید. 

7-    لایه برداری کنید
لایه برداری را به بخشی اساسی از رژیم مراقبت از پوست خود تبدیل کنید. در واقع این کار کلید درخشش پوست شماست.  لایه برداری موجب نابودی سلول های مرده پوستی شده و به سلول های تازه و سالم کمک می کند. با استفاده از لایه بردار ملایم ، این فرایند طبیعی را انجام دهید. اضافی از سلول های مرده که روی سطح پوست شما نشسته اند می تواند منجر به گرفتگی منافذ، جوش های سر سیاه شود. هنگامی که لایه برداری را به برنامه مراقبت خود وارد می کنید پ، سرم و مرطوب کننده های شما به داخل پوست جذب می شوند و باعث می شوند کارایی بیشتری داشته باشند. از اسکراب های شیمیایی و خشن خودداری کنید یا با استفاده از موادی مانند آرد گرم یا اسکراب قهوه ، اسکراب طبیعی خود را در خانه ایجاد کنید. حداکثر دو بار در هفته لایه برداری را انجام دهید تا شاهد بهبود قابل ملاحظه ای در سلامت پوست خود باشید!
8-    ضدآفتاب استفاده کنید

پرتوهای UVA ، UVB و UVC خورشید دلیل اصلی پیری زودرس پوست است. اگر این یک قدم ساده را دنبال کنید ، در آینده از خودتان تشکر خواهید کرد. به جلوگیری از لکه های تیره و افزایش رنگدانه کمک می کند.
9-    استرس به خودتان راه ندهید
استرس کنترل نشده می تواند منجر به مشکلاتی مانند سردرد و فشار خون بالا، آکنه ، ریزش مو و سفیدی آن شود البته اینها تنها چند پیامد ناگوار استرس است. در حالی که شما نمی توانید به طور کامل از تمام فشارهای ناشی از استرس جلوگیری کنید  اما باید راهی برای مدیریت آن پیدا کنید. مدیتیشن کنید ، یک فنجان چای داغ خوب بنوشید ، به موسیقی گوش دهید یا برای هر کاری که دوست دارید مدتی بگذرانید. 
10-    چای سبز بنوشید
حتما دلایل مهمی وجود دارد که چای سبز در بین علاقه مندان به سلامتی  و زیبایی بسیار محبوب است. شاید این بهترین نوشیدنی موجود باشد که با مواد مغذی و آنتی اکسیدان هایی که برای بدن بسیار مفید هستند غنی شده اند. این ماده حاوی "کاتچین ها" است که نوعی آنتی اکسیدان است که از آسیب سلولی جلوگیری می کند، باعث بهبود گردش خون می شود ، کلسترول و فشار خون را پایین می آورد و سلامت پوست شما را بهبود می بخشد. ماده EGCG موجود در این چای همچنین با کاهش جذب چربی به کاهش وزن کمک می کند. 
سعی کنید این عادت  زیبا را برای خودتان ایجاد کنید تا به اهدافتان نزدیک شوید.

lopas سه شنبه 23 دی 1399 زمان : 19:02 نظرات (0)
ارسال نظر برای این مطلب
کد امنیتی رفرش

اطلاعات کاربری
آرشیو
  • 1399
  • 1398
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 507
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 16
  • آی پی دیروز : 10
  • بازدید امروز : 18
  • باردید دیروز : 109
  • گوگل امروز : 2
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 276
  • بازدید ماه : 1,125
  • بازدید سال : 4,750
  • بازدید کلی : 28,408

  • نام کاربری :
    رمز عبور :
    تکرار رمز :
    موبایل :
    ایمیل :
    نام اصلی :
    کد امنیتی :
     
    کد امنیتی
     
    بارگزاری مجدد